Brev till Fidel Castro år 1984

   "Lekskolornas lille kuban har rena händer och tvättad hjärna;
     i hans ABC-bok är F Fidel, M Marx och B Bresjnev."
Hade glömt den. Den var ganska fascinerande.

Läser igenom ett block jag använde för att skriva av mig i, perioden sommarlovet-efter-sjuan till typ nian, och det citatet stod visst på en sida.
Andra saker finns också nedprintade, saker som får mig att må nostalgiskt illa och inse att jag var nog ganska melankolisk och... insnöad, ett tag. Kan hända att jag är det nu med, av och till, fast inte på samma sätt och absolut inte (tackar vi särskilt för) av samma anledning i sådana fall.

   Kryptisk och djup Ellinor är kryptisk och djup onödig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0